Coaching znaczy trenowanie

xrt

publikacja 05.04.2016 21:05

Nie ma chyba katechety, który nie byłby zadowolony z tych warsztatów.

Coaching znaczy trenowanie Ksiądz Łukasz Piórkowski podczas spotkania z katechetami w Świdnicy ks. Roman Tomaszczuk /Foto Gość

- Żyjemy w niestabilnej rzeczywistości, w pogoni za więcej, szybciej, lepiej. Wokół wciąż wiele bodźców, które nas kuszą, rozpalają emocje, rozpraszają. Aby się w tym nie zagubić i osiągnąć swój cel, nie wystarczy już sama inteligencja (tej zapewne nam nie brakuje) - przekonuje ks. Łukasz Piórkowski, który 5 kwietnia poprowadził w kurialnej auli warsztaty dla katechetów. - Warsztaty "Coaching katechety" wskazują drugi, równie niezbędny warunek i wyznacznik katechetycznego sukcesu: zdolność do samoregulacji, czyli umiejętność zarządzania sobą i kierowania swym postępowaniem w taki sposób, by móc osiągnąć to, na czym nam naprawdę zależy.

Przez dwie i pół godziny w lekki, przystępny i ciekawy sposób ks. Łukasz Piórkowski próbował przybliżyć kilkudziesięciu katechetom na czym to polega? - Oczywiście jest to proces złożony, podobnie jak skomplikowany jest każdy z nas. W zasadzie to zbiór różnych procesów. Łatwo tu o potknięcia i pułapki. Jak ich uniknąć? Jak opanować sztukę zarządzania sobą? Jak ustalać swoje cele? - o tym mówił ilustrując swoje tezy przykładami ze swej praktyki - katechety w przedszkolu i prowadzącego telewizyjne "Ziarno".

Oto co powiedział Gościowi

Korzyści dla uczestników warsztatów:

  • Zbudowanie poczucia pewności, że poradzą sobie w sytuacji zmiany i wdrażania innowacji.
  • Znalezienie najlepszych strategii radzenia sobie w sytuacjach zmiany.
  • Nabycie przekonania, że zmiana jest szansą na rozwój.
  • Zapoznanie uczestników z wiedzą i metodami dotyczącymi technik kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów, w szczególności z metodami wykorzystywanymi w pracy zespołowej.
  • Trenowanie sprawnego zastosowania tych technik w rozwiązywaniu rzeczywistych problemów z życia zawodowego.
  • Zapoznanie uczestników z metodami analizowania ryzyka i zarządzania nim.
  • Pokonywanie barier i ograniczeń własnego myślenia.
  • Stosowanie niekonwencjonalnych metod generowania pomysłów.