Powrót do strony
  • nasze media
  • Kontakt
SUBSKRYBUJ zaloguj się
PROFIL UŻYTKOWNIKA
Wygląda na to, że nie jesteś jeszcze zalogowany.
zaloguj się
lub
zarejestruj się
Serwis internetowy Gościa Świdnickiego

Świdnicki

  • Nowy numer
  • AKTUALNOŚCI
  • GALERIE
  • ARCHIWUM
  • KONTAKT Z ODDZIAŁEM
  • Patronaty
  • Podcasty
  • Diecezje
    • Bielsko-Żywiecka
    • Elbląska
    • Gdańska
    • Gliwicka
    • Katowicka
    • Koszalińsko-Kołobrzeska
    • Krakowska
    • Legnicka
    • Lubelska
    • Łowicka
    • Opolska
    • Płocka
    • Radomska
    • Sandomierska
    • Świdnicka
    • Tarnowska
    • Warmińska
    • Warszawska
    • Wrocławska
    • Zielonogórsko-Gorzowska
  • O diecezji
    • PARAFIE
    • KURIA
    • BISKUPI
    • HISTORIA DIECEZJI

Najnowsze Wydania

  • GN 44/2025
    GN 44/2025 Dokument:(9477129,O szarej godzinie)
  • Historia Kościoła (12) 06/2025
    Historia Kościoła (12) 06/2025 Dokument:(9471760,Sobór sprawił, że ludzie znowu zaczęli mieć pytania do Kościoła. Edytorial nowego wydania)
  • GN 43/2025
    GN 43/2025 Dokument:(9469044,Rodzina – sens i stabilność)
  • GN 42/2025
    GN 42/2025 Dokument:(9458103,Zaczarowana miotła)
  • GN 41/2025
    GN 41/2025 Dokument:(9450251,Odpowiedzialni mężowie)
swidnica.gosc.pl → Wiadomości z diecezji → Japońskie spojrzenie

Japońskie spojrzenie przejdź do galerii

Przyzwyczajeni do europejskiego oglądania i wartościowania świata dajemy się zaskoczyć temu, co inne, i wchodzimy w intrygujący świat np. Dalekiego Wschodu.

 
Przetworzona na papier koszula prof. Jana Miodka ks. Roman Tomaszczuk /GN

Podczas pierwszego dnia Święta Papieru we wnętrzach dusznickiego młyna papierniczego otwarta została wystawa ukazująca m.in. prace fotograficzne autorstwa japońskiego artysty Yasu Suzuki "Mandala wiatru. Fotografia otworkowa w świecie cyfrowym”. Artysta zestawił ze sobą tradycyjne fotografowanie przy użyciu camery obscury ze współczesną metodą wydruku wykorzystującą drukarkę cyfrową. Swoje fotografie zaprezentował na ręcznie wykonanym japońskim papierze washi. – Tematem jego prac są: cykl, reinkarnacja, symbioza i pokój. Stają się one celem twórczej penetracji. Artysta, definiując swoją sztukę, wiąże ją z: "przypadkiem i koniecznością oraz nieustannym poszukiwaniem korzeni, mającym początek w filozofii Wschodu”. Ta podstawowa koncepcja twórcza artysty cementuje się z użytym przez niego tytułem wystawy  „Mandala wiatru…”. Kluczowe słowo mandala pochodzi z sanskrytu i oznacza manda – "naturę", natomiast la – "otrzymać". Używa się jej jako symbolu w ezoterycznych ceremoniach buddyjskich. Dla Yasu Suzuki stanowi rdzeń wszechświata. Ekspozycja staje się zatem swoistym mistycznym widowiskiem, obrazującym podążanie człowieka za Matką Naturą – wyjaśnia Jerzy Olek, kurator wystawy.

Oprócz fotografii otworkowych artysta zaprezentował również prace z zakresu sztuki papieru, stosunkowo nowej dziedziny twórczości, korzeniami sięgającej XX wieku. Jej początki ściśle związane są z prekursorami kubizmu, Pablem Picassem i Georges’em Brakiem. Na wystawie zobaczymy tzw. portrety, powstałe z koszul Jana Miodka, Wojciecha Malajkata, Korneliusza Pacudy, Jerzego Olka oraz Bogusława Michnika – przyjaciół i gości dusznickiego Muzeum.

Wystawę można obejrzeć do 1 września.

« ‹ 1 › »
Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju

WIARA.PL DODANE 11.08.2013 AKTUALIZACJA 11.08.2013

Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju

​Wystawa Yasu Suzuka. Zdjęcia: ks. Roman Tomaszczuk /GN  
oceń artykuł Pobieranie..

xrt

|

GOSC.PL

publikacja 11.08.2013 15:50

0 FB Twitter
drukuj wyślij zachowaj
TAGI:
  • DUSZNIKI-ZDRÓJ
  • MUZEUM PAPIERNICTWA
  • WYSTAWA
  • WYSTAWA FOTOGRAFII
  • YASU SUZUKA

Polecane w subskrypcji

  • Par żyjących w nieformalnych związkach jest coraz więcej. Jak powinno podejść do tego państwo i prawo?
    • Polska
    • Andrzej Grajewski
    Par żyjących w nieformalnych związkach jest coraz więcej. Jak powinno podejść do tego państwo i prawo?
  • Czy Polska faktycznie jest śmietnikiem Europy?
    • Polska
    • Jerzy Kopański
    Czy Polska faktycznie jest śmietnikiem Europy?
  • „Św. Jan Kapistran podczas odsieczy Belgradu” na płótnie Antona von Pergera
    • W ramach
    • Leszek Śliwa
    „Św. Jan Kapistran podczas odsieczy Belgradu” na płótnie Antona von Pergera
  • Mój ojciec powtarzał: „Przysięgałem – dotrzymam”. Rozmowa z Ireną Bylicką o rodzinie, wierności i samotności w tłumie
    • Rozmowa
    • Agata Puścikowska
    Mój ojciec powtarzał: „Przysięgałem – dotrzymam”. Rozmowa z Ireną Bylicką o rodzinie, wierności i samotności w tłumie
  • IGM
  • Gość Niedzielny
  • Mały Gość
  • Historia Kościoła
  • Gość Extra
  • Wiara
  • Foto Gość
  • Fundacja Gość Niedzieleny
  • O nas
    • O wydawcy
    • Zespół redakcyjny
    • Sklep
    • Biuro reklamy
    • Prenumerata
    • Fundacja Gościa Niedzielnego
  • DOKUMENTY
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    •  
  • KONTAKT
    • Napisz do nas
    • Znajdź nas
      • Newsletter
        • Zapisz się już dziś!
  • ZNAJDŹ NAS
WERSJA MOBILNA

Copyright © Instytut Gość Media.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgłoś błąd

 
X
X
X